Knižní recenze - E L James: Padesát odstínů šedi

Originální název: Fifty Shades of Grey

Autorka: E L James

Žánr: romantika

Rok vydání: 2012

Nakladatelství: XYZ

Počet stran: 616

O ČEM KNIHA JE: Kniha je o mladé studentce literatury Anastasii Steelové a mladém bohatém podnikateli Christianu Greyovi. Anastasie je naivní nevinná dívka, která žije v Portlandu se svou spolubydlící Kate, Christian naopak skrývá mnoho tajemství, a to nejen ve své červené mučírně ve své rezidenci v Seattlu. Anastasie jede místo své spolubydlící, která onemocněla, udělat rozhovor s panem Greyem. To se jí stane osudným. Od té doby jsou Anastasie a Christian sebou naprosto posedlí. Jejich zpočátku celkem idylický, i když dosti "okořeněný" vztah se však mění v průběhu v takové malé "osobní Anastasiino peklo".

MŮJ NÁZOR: Kniha mě navzdory všem kritikám strašně bavila. Děj je v podstatě dost prostý, je to podle mě taková ta klasická lovestory, která má ovšem jeden "malý" háček - smlouvu. Mimochodem - smlouva je v knize také do posledního detailu zveřejněna. Kniha je velmi čtivá a nemohla jsem se od ní odtrhnout. Knihu jsem četla již před dvěma lety, ale i přesto si živě vybavuji její detaily. S napětím jsem také očekávala filmové zpracování, které mě příjemně překvapilo. Byla jsem strašně ráda, že jsem si přečetla před zhlédnutím filmu knihu. Mohla jsem se tak zaměřovat na detaily, které se ve filmu třeba neobjevily. V knize mě lehce štvalo jen to, jak Anastasie rozmlouvá se svou vnitřní bohyní. Trošku schizofrenička. Zatím jsem přečetla jen jeden díl, další dva mi zatím jen netknutě leží v knihovně. Ovšem na druhý díl se chystám v nejbližších dnech, protože za měsíc se dočkáme filmového zpracování právě druhého dílu. A to bych nebyla já, abych se nechystala do kina!

HODNOCENÍ: 70 %