Andy na tripu - Velká Británie - 1. díl

Ahoj! :)

Rozhodla jsem se, že vám napíšu něco málo o své cestě do Velké Británie, kterou jsem absolvovala v roce 2015. Proč? Především proto, že to pro mě byl nevšední zážitek, ale také proto, že určitě spousta z vás o cestě do Británie přemýšlí, nebo možná váhá, jestli se tam vůbec vydat. Možná by vám právě tento článek mohl usnadnit rozhodování. Tak jdeme na to.

PŘÍPRAVY NA CESTU
Na cestu do Velké Británie jsem se nesmírně těšila už asi měsíc dopředu. V životě jsem nebyla dál než v Polsku nebo v Německu, prostě typický "Čecháček - vesničan". :D (Vlastně... teď si vzpomínám, že je to už 10 let, co jsem byla se školou v Itálii na sportovním kurzu, takže bych lhala.) To bych nebyla já, aby se něco nesemlelo ještě před odjezdem. Samozřejmě jsem zjistila, že mám už asi rok propadlý pas, takže jsem do Británie vyrážela pouze s občankou. Naštěstí mě kolegyně ujistila, že na občanku do Británie i létá, tak mě trošku uklidnila. Blížilo se datum odjezdu. Ano, odjezdu! Autobusem!

1. DEN - ODJEZD Z ČR, PRŮJEZD NĚMECKEM A BELGIÍ
Bylo 27. dubna 2015. Dopoledne jsem strávila v práci. Přišlo odpoledne, bylo něco mezi 13 - 14 hodinou a my jsme nasedali do autobusu. Naštěstí jsem měla k dispozici sama pro sebe celou dvojsedačku, ale i tak to byl opravdu nevšední zážitek. :D Všichni jsme se nalodili a vyrazili jsme. Naše první zastávka byla u restaurace McDonald's na Rozvadově, kde všechny děti, které byly přítomny v autobuse, rozházely veškeré kapesné v českých korunách za cheeseburgery a zmrzliny. Všichni přítomní uspokojili své choutky a mohli jsme pokračovat v cestě. Brzy jsme překročili hranice s Německem. Ještě chvilku jsem si četla, případně jsem se kochala krásnou německou krajinou, ale brzy se setmělo a už se nedalo dělat téměř nic. Po nějaké době jsem usnula, až jsem se probudila někde kousek před Frankfurtem nad Mohanem, kde je největší letiště v Německu. To mě i takhle za tmy celkem uchvátilo. Zbytek cesty Německem a částí Belgie jsem prospala. Pomalu jsme se blížili k francouzským hranicím.

Krajina kolem německé dálnice.

2. DEN - CALAIS - HRANIČNÍ KONTROLA A ZPOŽDĚNÍ VLAKU
Kolem 3:00 jsme dorazili do Calais. No, řeknu vám, rozlámaná z jízdy jsem byla solidně, takže jsem vzala zavděk alespoň protažením ve formě návštěvy místních umýváren, kde jsme si vyčistili zuby. Tedy ti, kteří si nezapomněli do příručního zavazadla dát kartáček a pastu. Zbytek měl jaksi smůlu. Ne, nebyla jsem mezi zbytek, já kartáček měla. :) Fakt! :D Pak jsme čekali, než na náš přijde řada s kontrolou cestovních dokladů. Věřte mi, že jsem měla trošku vítr, protože jsem s sebou měla jen tu zpropadenou občanku. Naštěstí jsme všichni prošli a bylo vystaráno. Ale pak přišla komplikace v podobě zpožděného vlaku z francouzského Calais do britského Doveru. Čekali jsme na něj skoro 3 hodiny. Do vlaku jsme autobusem najížděli kolem 6:00 ráno.

Autobus před námi vjíždí do vlaku - Eurotunel - Calais.

Tak už jsme taky ve vlaku - Eurotunel - Calais.

--- pokračování příště ---

Mějte se fajn. :)

Andy


Andy's diary

1 komentář:

  1. Moc se těším na pokračování! Vůbec nezávidím to 3hodinové čekání. To musela být hrůza. Také jsem byla v Anglii a musím říct, že je to to nejlepší co jsem kdy zažila!!! Hned bych se vrátila! :( ♥♥♥

    https://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Ahoj. :) Děkuji za každý milý komentář. ♥