Knižní recenze - E L James: Padesát odstínů temnoty

Název: Padesát odstínů temnoty

Originální název: Fifty Shades Darker

Autorka: E L James

Žánr: romantika

Rok vydání: 2013

Nakladatelství: XYZ

Počet stran: 656

O ČEM KNIHA JE: A je to tu zase... Pokračování příběhu mladé Anastasie Steelové a bohatého sexy frajera Christiana Greye. V tomto díle se Anastasie po krátkém odloučení, které ovšem oběma hlavním postavám hodně ublížilo, vrací ke svému Christianovi. Dozvídáme se více o Christianových tajemstvích, o jeho dětství. Anastasie se musí se vším vypořádat. Navíc se na scéně objevuje bývalá Christianova "milenka". Vlastně dvě. V příběhu se často objevuje také "paní Robinsonová". Navzdory tomu všemu v tomto druhém díle dochází i na romantiku. A možná se dočkáme happy-endu...

MŮJ NÁZOR: Druhý díl této knižní série jsem se rozhodla přečíst kvůli tomu, že do kin vstoupil v únoru film, který chci strašně vidět. Kniha popisuje Anu jako naivní trubku, která ovšem trošku dospívá, Christian se zase stává z nezkrotného boha sexu krotším beránkem. Nevím, jestli mi to pouze přišlo, ale mám pocit, že se v knize často opakovaly některé pasáže, možná spíše autorka používala stejné výrazy. To mě trošku nudilo. Také mi lezla krkem Anina vnitřní bohyně, která "metala salta z lenošky". K čemu tam vůbec je? Abych pravdu řekla, občas jsem se musela do čtení nutit. Ale abych nepsala pouze negativa, občas jsem se naopak nemohla od knihy odtrhnout. Knihu hodnotím jako takový průměr. První díl mě zaujal svým tématem určitě víc. Avšak po přečtení poslední kapitoly se chystám přečíst i třetí díl. Na konci totiž na scénu nastoupila znovu postava, od které jsem očekávala víc akce v průběhu knihy. Myslím, že ve třetím díle se máme na co těšit.

HODNOCENÍ: 60 %

Andy's diary

2 komentáře:

  1. Hezká recenze :) knihu asi prozatím číst nebudu

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek! Upřímně jsem nečetla ani neviděla jediný díl a zatím to nemám v plánu. :D Moc mě to neláká. :/

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Ahoj. :) Děkuji za každý milý komentář. ♥