10 důvodů, proč se po vysoké odstěhovat od rodičů, i když jste stále singl...

Bydlení - v dnešní době hodně probírané téma. Je lepší bydlet u rodičů? Je lepší bydlet o samotě? Je lepší bydlet ve městě? Je lepší bydlet na vesnici? Ha! A je to tu zase. Spousta otázek, na které čekáte odpověď, co?

Dnes vám však nedám odpověď na všechno. Pojďme se však podívat na důvody, proč by se i nezadaní absolventi vysoké školy měli odstěhovat od rodičů. Jasně... Většině lidí vyhovuje tzv. "mamahotel", ale není lepší být svým pánem? Nevím, jak vy, ale já jsem musela doma pomáhat vždycky. Ať to bylo vynášení odpadků, mytí nádobí, utírání nádobí, plnění pračky špinavým prádlem, následné věšení prádla, vysávání... Samozřejmě jsem jakožto rebelující teenager měla vždycky plnou pusu keců, protože se mi prostě nechtělo. Ale ruku na srdce, byla to asi jen lenost a stejně jsem práci nakonec vždy udělala. Postupem času jsem se však vžila do role svojí mamky a zjistila jsem, že starost o domácnost ve spojení s pracovním vytížením vlastně není žádná sranda.

Po střední škole jsem šla na VŠ a musela jsem se o sebe postarat tak nějak sama - nejdřív na koleji, později v bytě se spolubydlícími. Po VŠ jsem si našla práci, ale 2 roky jsem ještě bydlela u našich, než jsem se konečně osamostatnila. A proč je lepší se odstěhovat od rodičů, i když jste stále singl?

1. Jste pánem svého času.

2. Jste pánem svého bordelu. Uklízíte, kdy chcete a pokud chcete.

3. Můžete domů přijít, kdy chcete. Nikdo vám pak nenadává, že jste přišli o hodinu později.

4. Můžete si domů přivést, koho chcete, a nikoho se nemusíte ptát, jestli můžete. Třeba pak už nebudete singl...

5. Do sprchy můžete jít, kdy se vám jen zlíbí - ráno po probuzení, v poledne, večer, ve 3 ráno... A nikdo vám do toho nekecá.

6. Klíďo píďo si můžete z pátku na sobotu dát filmový maraton Harryho Pottera, Hobita a Pána prstenů nebo poslední série Game Of Thrones, pak můžete prospat celé dopoledne i odpoledne a nikomu to nevadí.

7. Můžete uspořádat pořádnou domácí párty bez strachu, že se vaši vrátí nečekaně domů, protože se na chatě něco porouchalo.

8. Naučíte se samostatnosti a hospodaření. Sami musíte uklízet, nakupovat, vařit, mýt nádobí, prát a věšet prádlo. To víte, nouze naučila Dalibora housti... A teď polovina z vás bude "gůglit", co je to vlastně to "housti". ☺

9. Naučíte se manuální zručnosti. Přibít hřebík do zdi, abyste mohli pověsit obraz, nebo sestavit nábytek z Ikey podle zaručeně jednoduchého návodu pro vás nebude žádný problém.

10. Začnete si rodičů víc vážit a těšit se na pokec s nimi, protože je vídáte třeba jen jednou za 14 dní, za měsíc nebo za půl roku. Záleží na tom, jak daleko se od nich odstěhujete.

Článek berte s rezervou... ☺ Tak co, myslíte si, že je lepší bydlet u rodičů nebo se konečně osamostatnit? Jsem zvědavá na vaše názory ohledně bydlení, tak sem s nimi. ☺

Andy's diary

5 komentářů:

  1. Skvělý článek :) určitě plánuju se v dospělosti odstěhovat i kdybych měla být singl

    OdpovědětVymazat
  2. Jednoznačně osamostatnit!
    Nechápu, jak může někdo, kdo už slušně vydělává, ještě bydlet u rodičů. Znám takové i třicetileté...

    OdpovědětVymazat
  3. Nejdřív jsem bydlela v baráku s dalšími čtyřmi členy. V devatenácti jsme se s mamkou odstěhovali do bytu. Pak se tam nastěhoval můj přítel. A pak se odstěhovala mamka a já zůstala v bytě s přítelem.
    Nikdy jsem si nezkusila bydlet sama. Neříkám, že po tom netoužím, ale jsem ráda, že bydlím s přítelem. Nemusím se tak strachovat, že když třeba skončím na neschopence, neměla bych z čeho platit nájem. A navíc se o mě má tou dobou, kdy jsem nemocná, někdo starat :P
    Asi mi to nejvíce vyhovuje tak, jak to je. Stejně si většinu domácnosti zařizuju po svém :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem se také od rodičů odstěhovala, i když jsem byla sama a bydlení v malém bytě jsem si moc užila :-) . Teď už bydlím s přítelem a to je také super. Příští rok bychom se chtěli stěhovat do domu, který společnými silami stavíme, tak to bude zase další krok v životě :-) . Největší radost mám z toho, že už máme na domě okna a dveře , která jsme si objednali z Pramos. Můžu tak na ně dát vánoční výzdobu, i když v domě ještě nebydlíme :-D .

    OdpovědětVymazat

Ahoj. :) Děkuji za každý milý komentář. ♥