Čokoládový fondant ("soufflé")


Máte rádi čokoládu? A co čokoládu ve spojení s horkým ovocem? Ano? V tom případě musíte vyzkoušet tuto sladkou pecku - čokoládový fondant ("soufflé"). S tímto receptem jsem se zúčastnila výzvy na portálu Blogerky.cz. Jelikož se můj recept líbil, dostala jsem možnost ochutnat mražené produkty od DIONE. Vybrala jsem si ovoce, protože ovoce není nikdy dost a miluji ho. Mražené ovoce mi usnadňuje (hlavně) v zimě život, protože čerstvé sezónní ovoce je v té době nedostatkovým zbožím a já svou ovesnou kaši s ovocem prostě nedám. Do rukou se mi dostaly mražené jahody a mražená lesní směs. Rozhodla jsem se připravit čokoládovou bombu. Tak se pojďme pustit do výroby tohoto senzačního dezertu!

Na 4 porce budeme potřebovat:
  • 100 g čokolády (70 % kakaa a víc)
  • 90 g másla
  • 120 g cukru krupice
  • 3 vejce
  • 40 g hladké mouky

Na vymazání formiček:
  • kousek másla
  • hladká mouka na vysypání formiček

Ve vodní lázni rozpustíme čokoládu a máslo. V míse ušleháme do pěny celá vejce s cukrem. K ušlehané pěně přidáme rozpuštěnou čokoládu a ihned mícháme, aby se nám vejce nesrazila. Přisypeme mouku a umícháme hladké těsto. Formičky vymažeme máslem a vysypeme moukou, těsto do nich rozdělíme. Pečeme v troubě předehřáté na 200°C asi 10 - 15 minut. Po upečení fondant objedeme nožem, aby šel hezky vyklopit.

Jak fondant podávat? Je to sladká bomba, takže ho můžeme podávat klidně samostatně, ale já ho mám nejradši se svařeným ovocem - rybíz, borůvky, maliny. :) Nebo třeba s vanilkovou zmrzlinou či s ovocnou omáčkou.

Na ovocnou omáčku budeme potřebovat:

  • mražené ovoce (lesní směs, jahody od DIONE)
  • trošku cukru krupice (dle chuti)
  • trošku mleté skořice
  • smetanu ke šlehání
Lesní směs a jahody vysypeme do hrnce, přidáme trošku vody a pomalu přivedeme k varu. Přidáme cukr dle chuti, můžeme přidat trošku skořice. Nakonec přilijeme smetanu a lehce povaříme. Připravenou ovocnou omáčkou přelijeme ještě horké "soufflé".

Dobrou chuť! :)





Andy's diary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ahoj. :) Děkuji za každý milý komentář. ♥