Knižní recenze - P. Hartl: Prvok, Šampón, Tečka a Karel

Originální název: Prvok, Šampón, Tečka a Karel

Autor: Patrik Hartl

Žánr: román

Rok vydání: 2012

Nakladatelství: Bourdon

Počet stran: 236

ANOTACE: Tento román vypráví s vtipným nadhledem příběh čtyř kamarádů, kteří si dvacet let po maturitě zkusí položit otázku, jestli žijí opravdu tak, jak chtěli, když jim bylo osmnáct. A protože si musí přiznat, že by sami ze sebe nejspíš byli zklamaní, nezbývá jim, než se rozhodnout, jestli s tím chtějí něco udělat.

O ČEM KNIHA JE: Kniha popisuje život čtyř kamarádů, kteří se znají už přes 20 let. Prvním z nich je obtloustlý suchar Karel, spolumajitel ve firmě, která vyvíjí různé webové aplikace. Dalším je Prvok, chlapík, který jako jediný ze čtyř kamarádů byl schopen založit rodinu. Má však na krku 3 dcery a jeho manželka je počtvrté těhotná. Šampón je celkem uznávaný režisér, natáčí především reklamy a jeho sexuální život by vydal na pětidílnou románovou sérii. Posledním z kamarádů je Tečka, který přednáší na policejní akademii a absolvuje zahraniční mise. Všichni čtyři se sejdou na třídním srazu. V podnapilém stavu vymyslí společně hru, říkejme jí třeba "Nejsem sráč!". První kolo hry spočívá v tom natočit se nahý na video a rozeslat ho kamarádům. Pokud to někdo neudělá ihned po zhlédnutí videa, je sráč. Celá hra se parádně zamotá a přináší vskutku komické situace. Jak celá kniha dopadne, si přečtěte sami.

Je jasný, že to bude trapný. Není možný od toho nic očekávat. Je vůbec otázka, jestli to půjde přežít. Karlovi se na třídní sraz spolužáků z gymplu prostě nechtělo. Jediní, na koho s jakž takž těšil, byli kamarádi, se kterými se v prváku přihlásili, že budou dělat nástěnkáře. Na hřbitově vybrali z odpadových kontejnerů staré věnce, na velkém dvoukoláku je přivezli do školy a vyzdobili nástěnky smutečními stuhami Vzpomínáme na prázdniny.

MŮJ NÁZOR: Všichni čtou Hartla, všichni se baví u Hartla, všichni milují Hartla! Kdo to sakra ten Hartl je?! Ok, challenge accepted! Najít nějakou knihu od Hartla, která mě úplně nezruinuje. A tak jsem v internetovém knihkupectví našla knihu Prvok, Šampón, Tečka a Karel za 176,- Kč. Kniha je autorovou prvotinou. Musím říct, že mě kniha velmi bavila, i když jsem se občas lehce ztrácela v ději, protože se často autor vracel k událostem, které se staly dříve, a prostě přeskakoval z jedné události na druhou a z jednoho kamaráda na jiného. Brzy jsem si však na tuto anomálii zvykla. Kniha je psaná poutavým jazykem, je vyprávěna s humorem. Dokonce se v knize objevují vulgarismy, které bych tam úplně nečekala. Nejvíc mě samozřejmě bavily situace, které způsobila a zkomplikovala hra "Nejsem sráč!", protože to prostě nevymyslíš. Docela by mě zajímalo, jestli se v ČR našel nějaký člověk, který tuto hru vyzkoušel. :D Pokud jste knihu ještě nečetli, určitě ji doporučuji. Je to taková příjemná humorná oddychovka. :)

Když Karel procházel nahý firemní chodbou k zasedačce, zaměstnanci byli totálně paralyzováni úžasem. Ajťáci na něj hleděli s otevřenou pusou, sekretářka vysypala sušenky, kterými cupitala občerstvit Priscillu, a slečny z propagačního dostaly takový šok, že to jejich mentální kapacita vůbec nezpracovala do obvyklého chichotání.

HODNOCENÍ: 90 %

Srovname.cz vám poradí, kde nakoupíte knihu Prvok, Šampón, Tečka a Karel nejlevněji.