Včelí úly / Vosí hnízda

Na jednu várku - cca 70 ks potřebujeme:

Na těsto:
  • 325 g piškotů
  • 400 g cukru moučka
  • 2 lžíce kakaa (klasického, ne Granka apod.!)
  • 150 g másla
  • 5 lžic mléka
  • 5 lžic rumu

Na krém:
  • 70 g cukru moučka
  • 80 g másla
  • 1 žloutek
  • rum

Na dotvoření:
  • trošku cukru moučka (na vysypání formičky)
  • piškoty na přiklopení

Nejdříve si připravíme těsto. Piškoty rozmixujeme a dáme do mísy, přidáme cukr, kakao, mléko, rum a změklé máslo. Rukama uhněteme "těsto". Pokud by bylo moc lepkavé, přidáme ještě pár rozmixovaných piškotů. Poté si připravíme krém - já jsem dala do mixéru změklé máslo, žloutek, cukr a začala jsem šlehat. Když se mi vše spojilo dohromady, začala jsem postupně přilívat rum a šlehat. Musíte krém ochutnávat. Poté už jen tvoříme pomocí formičky úly / hnízda. Formičku vysypeme moučkovým cukrem a nacpeme "těstem". Doprostřed uděláme důlek (pomocí tvořítka nebo druhého konce vařečky), který naplníme krémem a přiklopíme piškotem. Hotové úly skladujeme v chladu.

Dobrou chuť. :)

Pozn.: Jako základ receptu jsem použila recept ze stránky www.mycookingdiary.cz, který jsem si dle svého upravila.

Andy's diary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ahoj. :) Děkuji za každý milý komentář. ♥