Knižní recenze - V. Roth: Aliance

Název: Aliance

Originální název: Allegiant

Autorka: Veronica Roth

Žánr: sci-fi

Rok vydání: 2014

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 361

O ČEM KNIHA JE: Kniha navazuje na dva předchozí díly - Divergenci a Rezistenci. Po událostech, které se odehrály v Chicagu, oploceném městě, se nalézáme v situaci, kdy hlavní hrdinka Tris, čeká v cele na svůj proces. Je obviněna ze zrady a vypovídá pod sérem pravdy. Nakonec se jí podaří očistit sebe i své přátele a jsou propuštěni. S partou Neohrožených se pak přes zákaz velitelky "odpadlíků", Tobiasovy matky Evelyn vydávají za hranice města. Cestou za hranice se je snaží zastavit a při této misi umírá Tori, tatérka, se kterou se Tris zná od své "zkoušky". Za hranicemi města se Tris, Tobias a další dozvídají o tom, že Chicago je pouze jedním z experimentů a že svět je mnohem větší, než vlastně tušili. Navíc musí čelit dalším hrozbám a nakonec se pokusit zachránit obyvatele Chicaga před vymazáním paměti. Jestli se jim to podaří, si přečtěte sami.

MŮJ NÁZOR: Jak jsem po prvních dvou knihách myslela, že tato série je boží, tak mě třetí díl vyvedl z omylu. Kniha se strašně vlekla, některé pasáže byly docela nudné, v podstatě se tam toho moc nestalo, když se za celým dějem ohlédnu zpětně. Každopádně jsem chtěla vědět, jak to všechno skončí, jestli se dočkáme happyendu, jestli spravedlnost a láska nakonec zvítězí. Nebudu vám tady vyprávět, jestli kniha skončila dobře nebo špatně, řeknu vám jen to, že rozhodně nedopadla tak, jak jsem si myslela. :D Třetí díl je navíc psaný formou kapitol, kde se střídají pohledy Tris a Tobiase, to rozhodně na atraktivitě této knize také nepřidalo. Poslední díl je podle mého slabý odvar a rozhodně mě nenadchl jako dva předchozí, ale pokud jste se prolouskali už předchozími dvěma, rozhodně si přečtěte i tento. Kniha mě dokonce v jednu chvíli i rozbrečela, což jsem teda nečekala. Brečela jsem trošku smutkem, ale také vzteky. Přečtěte si ji a uvidíte sami.

HODNOCENÍ: 80 %

Andy's diary

4 komentáře:

  1. Nečetla jsem ani jeden díl. :D Ale spoustu mých kamarádů tyto knihy mají rádi. :)
    Super článek! :) <3
    S láskou
    ♥JORIES♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem četla všechny tři díly a souhlasím, že ten třetí se trochu táhl. Určitě to jsou knížky, které nebudu mít potřebu číst znovu.

    OdpovědětVymazat
  3. Viděla jsem Divergenci a Rezistenci, k Alienci jsem se zatím nedostala, ale slyšela jsem nějakou kritiku, tak uvidíme.. :) Jinak knížky jsem bohužel nečetla :(

    OdpovědětVymazat
  4. Přiznám se, že jsem se dostala jen k Divergenci a další díly mě moc nelákají...

    OdpovědětVymazat

Ahoj. :) Děkuji za každý milý komentář. ♥