Filmová recenze - Black Panther

Název: Black Panther

Originální název: Black Panther

Režie: Ryan Coogler

Žánr: Akční / dobrodružný / sci-fi film

Rok vydání: 2018

Délka: 134 minut

O ČEM FILM JE: Studio Marvel uvedlo do kin další film - tentokrát o Black Pantherovi. Film vypráví o válečníkovi jménem T'Challa, který se po smrti svého otce, krále Wakandy, musí vrátit do své rodné země a stát se králem. Wakanda je africká země, která je od okolního světa odříznutá, ale jinak je velmi technologicky vyspělá, a to hlavně díky těžbě vibrania - nejtvrdšího kovu na světě. T'Challa získává díky bylině schopnosti Black Panthera a stává se neporazitelným. Musí se však vypořádat s nepřáteli, kteří ukradli vibranium a chtějí ho prodat jiným zemím. Black Panther zasahuje a rozhodně to nebude mít jednoduché.

MŮJ NÁZOR: Milujete Marvelovky stejně jako já? Pak určitě nebudete litovat! Black Panther vás totiž zavede do nádherné africké přírody, kde se pokocháte parádním africkým kmenovým rituálem. Samozřejmě nechybí ani návštěva dalších zemí, jako je USA či Jižní Korea. Rozhodně mě nadchly vyspělé technologie, ty jsou prostě vymyšleny dokonale. O technologie se stará mladá wakandská princezna, která má dost věcí tak trošku na salámu. V ochraně státu hrají významnou roli ženy - Wakanda má svoji generálku, která je drsnější než šmirgl. Rozhodně jako plus hodnotím i herecké obsazení. Černošští Boseman a Jordan dodávají celému filmu drive. Troufám si říci, že díky Bosemanovi a Jordanovi si přijdou na své i dámy, na tyto dva herce je totiž velice pěkný pohled. Samozřejmě nesmím zapomenout ani na hobitího herce Martina Freemana, jeho odhodlanost ve filmu pomoci cizí zemi byla hodna vyznamenání. Podtrženo, sečteno, myslím si, že Coogler natočil další povedený kousek, tuhle Marvelovku prostě musíte vidět!

HODNOCENÍ: 95 %

TRAILER: